- Antoszkiewicz J. (1990), Metody heurystyczne. Twórcze rozwiązywanie problemów, Warszawa.
- Bernacka D. (2001), Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod kształcenia, Warszawa.
- Boekaerts, M. (2009) Motywacja w nauce. W: A. Janowski Nauczanie w praktyce, t. 1. Warszawa: CODN.
- Bortnowski S. (2005), Przewodnik po sztuce uczenia literatury, Warszawa.
- Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., (2010), Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie: przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce, Wydawnictwo Jedność.
- Bzowska L., Kownacka R. (2004),Uczymy się bawiąc: klasa pierwsza: propozycje bloków tematycznych, zabaw i metod aktywizujących w klasach I-III., Wyd. 2 popr., Lublin, Wydawnictwo Klanza.
- De Bono E. (2004). Mieć piękny umysł. Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka.
- De Bono E.(1997). Sześć kapeluszy, czyli sześć sposobów myślenia. Wydawnictwo Medium, Warszawa.
- Drygas E. (2014), Gotowe scenariusze lekcji aktywizujących czyli Jak odkleić dziecko od krzesełka i przywrócić mu wyobraźnię, Poznań, Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze.
- Dzierzgowska I. (2006). Gry i ćwiczenia. Nieodzowne elementy efektywnego szkolenia. Warszawa. Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza Sp. z o. o.
- Dzierzgowska I. (2007), Jak uczyć metodami aktywnymi. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
- Gozdek–MichaëlisK. (1997). Rozwiń swój genialny umysł. Warszawa: Wydawnictwo J&BF.
- Hamer H. (1999). Nowoczesne uczenie się albo ściąga z metodyki pracy umysłowej. Warszawa: Wydawnictwo Veda.
- Harmin M. (2008). Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki? Warszawa: CEO.
- Jąder M., (2013), Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi., Wyd. 3., Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls".
- Kierstein Z., (2006), Aktywne metody w kształceniu matematycznym., Wyd. 2., Opole, Wydawnictwo NOWIK.
- Kordziński J. (2018), Szkoła uczenia się, Warszawa, Wolters Kluwers.
- Krzyżewska J. (2000), Aktywizujące metody i techniki w edukacji, cz. 2, Suwałki.
- Kubiczek B. (2007). Metody aktywizujące. Jak nauczyć uczniów uczenia się? Opole: Wydawnictwo NOWIK Sp. j..
- Kwaśniewska M. (red.)(2016), Sześciolatek w roli ucznia, Kielce, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP.
- Kwiatkowska, M. Wir. Lernstationen. Poznań: LektorKlett.
- Locke E. A., (2004), Jak uczyć się efektywnie : metody i motywacja : praktyczny poradnik., Poznań, "RK".
- Mikina A., (2014), Metoda projektów dla szkół podstawowych : klasy 1-3, Poznań
- Nehring A., Sawicka L., Szelągowska-Strzyga A., (2002), Uczyć ciekawiej, to znaczy jak? : nauczanie zintegrowane - scenariusze zajęć metodami aktywizującymi, Toruń, Wydawnictwo "Aksjomat".
- Nęcka E., Słabosz A., Szymura B., (2016), Trening twórczości, Gdańsk: GWO.
- Owczarz M. (red) (2005). Poradnik edukatora. CODN Warszawa.
- Parczewska T. (2005), Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej uczniów klas I-III., Lublin, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
- Petty G. (2015). Nowoczesne nauczania. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców. Sopot. GWP.
- Sawiński J.P., (2016), Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji: poradnik dla nauczycieli i edukatorów, Warszawa, Difin.
- Siek-Piskozub, T. (2001) Uczyć się, bawiąc. Warszawa: PWN.
- Silberman M. (2005). Uczymy się uczyć. Gdańsk: GWP.
- Spitzer, M. (2007) Jak uczy się mózg. Warszawa: PWN.
- Swędrowska M., (2018), Nauka czytania i pisania przez gry i zabawy aktywizujące, Poznań, Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze.
- Taraszkiewicz M, Taraszkiewicz Z., (2019), Atlas efektywnego uczenia dla nauczycieli szkół podstawowych, Warszawa, Wiedza i Praktyka.
- Taraszkiewicz M., Redlisiak G., Bednarkowa W., Taraszkiewicz Z. (2009). Metody wspierania rozwoju ucznia. Warszawa: Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o.
- Wójcicka M. (2005), „Wybrane metody I techniki aktywizujące. Zastosowanie w procesie nauczania i uczenia się matematyki”, Warszawa. Wydawnictwo Fraszka.
- Wójcicka M., (2004),Wybrane metody i techniki aktywizujące : zastosowania w procesie nauczania i uczenia się matematyki., Warszawa, "Fraszka Edukacyjna”.
- Wójtowicz B. (2001), Scenariusze lekcji do geografii, Gdańsk.
Blog poświęcony działalności świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Otwocku.
Metody aktywizujące w nauczaniu - literatura
Subskrybuj:
Posty (Atom)