Procedury przyjęcia uczniów do świetlicy szkolnej

  • Do świetlicy Szkoły Podstawowej nr 12 przyjmowane są dzieci na pisemny wniosek rodziców (opiekunów).
  • Warunkiem przyjęcia dziecka do świetlicy szkolnej jest brak możliwości zapewnienia mu opieki przez rodziców/prawnych opiekunów. 
  • Istnieje również możliwość korzystania ze świetlicy przez dzieci w następujących sytuacjach:
  • oczekiwanie na zajęcia lub powrót do domu w związku z dojazdem do placówki autobusem szkolnym;
  • oczekiwanie dziecka na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne;
  • wynikających z organizacji pracy szkoły;
  • losowych, po uprzednim uzgodnieniu z kierownikiem świetlicy.
  •  W ramach pobytu dziecka w świetlicy może ono przebywać w bibliotece szkolnej po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielami świetlicy.
  •  Rodzice (opiekunowie) dziecka, które nie zostało przyjęte do świetlicy mogą odwołać się do dyrekcji szkoły.
  •  Osoby upoważnione do odbioru dziecka powinny być wpisane w kartę zgłoszenia dziecka do świetlicy.
  • Rodzice (opiekunowie), osoby upoważnione odbierają dzieci po okazaniu identyfikatora wydanego przez dyrektora szkoły.
  •  Dzieci ze świetlicy odbierane są przez rodziców (opiekunów) lub osoby upoważnione do godziny 17.00 po pisemnym wpisie odbioru dziecka w zeszycie wyjść.
  • W razie nie odebrania dziecka przez rodziców (opiekunów) do godz. 17.00 nauczyciel ma prawo zgłosić problem do Powiatowej Komendy Policji.
  •  Wszelkie zmiany dotyczące powrotu dziecka do domu rodzice mają obowiązek zgłaszać pisemnie do nauczycieli świetlicy.
  •  Samodzielne wyjścia dzieci do domu rodzice zgłaszają w formie pisemnej zgody.
  •  Nauczyciel ma prawo odmówić wydania dziecka osobie nieupoważnionej, nieletniej oraz będącej w stanie wskazującym na spożycie alkoholu.