Procedury przyjęcia uczniów do świetlicy szkolnej
- Do świetlicy Szkoły Podstawowej nr 12 przyjmowane są dzieci na pisemny wniosek rodziców (opiekunów).
- Warunkiem przyjęcia dziecka do świetlicy szkolnej jest brak możliwości zapewnienia mu opieki przez rodziców/prawnych opiekunów.
- Istnieje również możliwość korzystania ze świetlicy przez dzieci w następujących sytuacjach:
- oczekiwanie na zajęcia lub powrót do domu w związku z dojazdem do placówki autobusem szkolnym;
- oczekiwanie dziecka na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne;
- wynikających z organizacji pracy szkoły;
- losowych, po uprzednim uzgodnieniu z kierownikiem świetlicy.
- W ramach pobytu dziecka w świetlicy może ono przebywać w bibliotece szkolnej po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielami świetlicy.
- Rodzice (opiekunowie) dziecka, które nie zostało przyjęte do świetlicy mogą odwołać się do dyrekcji szkoły.
- Osoby upoważnione do odbioru dziecka powinny być wpisane w kartę zgłoszenia dziecka do świetlicy.
- Rodzice (opiekunowie), osoby upoważnione odbierają dzieci po okazaniu identyfikatora wydanego przez dyrektora szkoły.
- Dzieci ze świetlicy odbierane są przez rodziców (opiekunów) lub osoby upoważnione do godziny 17.00 po pisemnym wpisie odbioru dziecka w zeszycie wyjść.
- W razie nie odebrania dziecka przez rodziców (opiekunów) do godz. 17.00 nauczyciel ma prawo zgłosić problem do Powiatowej Komendy Policji.
- Wszelkie zmiany dotyczące powrotu dziecka do domu rodzice mają obowiązek zgłaszać pisemnie do nauczycieli świetlicy.
- Samodzielne wyjścia dzieci do domu rodzice zgłaszają w formie pisemnej zgody.
- Nauczyciel ma prawo odmówić wydania dziecka osobie nieupoważnionej, nieletniej oraz będącej w stanie wskazującym na spożycie alkoholu.