Metody aktywizujące w nauczaniu - literatura

  1. Antoszkiewicz J. (1990), Metody heurystyczne. Twórcze rozwiązywanie problemów, Warszawa.
  2. Bernacka D. (2001), Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod kształcenia, Warszawa.
  3. Boekaerts, M. (2009) Motywacja w nauce. W: A. Janowski Nauczanie w praktyce, t. 1. Warszawa: CODN.
  4. Bortnowski S. (2005), Przewodnik po sztuce uczenia literatury, Warszawa.
  5. Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., (2010), Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie: przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce, Wydawnictwo Jedność.
  6. Bzowska L., Kownacka R. (2004),Uczymy się bawiąc: klasa pierwsza: propozycje bloków tematycznych, zabaw i metod aktywizujących w klasach I-III., Wyd. 2 popr., Lublin, Wydawnictwo Klanza.
  7. De Bono E. (2004). Mieć piękny umysł. Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka.
  8. De Bono E.(1997). Sześć kapeluszy, czyli sześć sposobów myślenia. Wydawnictwo Medium, Warszawa.
  9. Drygas E. (2014), Gotowe scenariusze lekcji aktywizujących czyli Jak odkleić dziecko od krzesełka i przywrócić mu wyobraźnię, Poznań, Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze.
  10. Dzierzgowska I. (2006). Gry i ćwiczenia. Nieodzowne elementy efektywnego szkolenia. Warszawa. Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza Sp. z o. o.
  11. Dzierzgowska I. (2007), Jak uczyć metodami aktywnymi. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
  12. Gozdek–MichaëlisK. (1997). Rozwiń swój genialny umysł. Warszawa: Wydawnictwo J&BF.
  13. Hamer H. (1999). Nowoczesne uczenie się albo ściąga z metodyki pracy umysłowej. Warszawa: Wydawnictwo Veda.
  14. Harmin M. (2008). Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki? Warszawa: CEO.
  15. Jąder M., (2013), Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi., Wyd. 3., Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls".
  16. Kierstein Z., (2006), Aktywne metody w kształceniu matematycznym., Wyd. 2., Opole, Wydawnictwo NOWIK.
  17. Kordziński J. (2018), Szkoła uczenia się, Warszawa, Wolters Kluwers.
  18. Krzyżewska J. (2000), Aktywizujące metody i techniki w edukacji, cz. 2, Suwałki.
  19. Kubiczek B. (2007). Metody aktywizujące. Jak nauczyć uczniów uczenia się? Opole: Wydawnictwo NOWIK Sp. j..
  20. Kwaśniewska M. (red.)(2016), Sześciolatek w roli ucznia, Kielce, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP.
  21. Kwiatkowska, M. Wir. Lernstationen. Poznań: LektorKlett.
  22. Locke E. A., (2004), Jak uczyć się efektywnie : metody i motywacja : praktyczny poradnik., Poznań, "RK".
  23. Mikina A., (2014), Metoda projektów dla szkół podstawowych : klasy 1-3, Poznań
  24. Nehring A., Sawicka L., Szelągowska-Strzyga A., (2002), Uczyć ciekawiej, to znaczy jak? : nauczanie zintegrowane - scenariusze zajęć metodami aktywizującymi, Toruń, Wydawnictwo "Aksjomat".
  25. Nęcka E., Słabosz A., Szymura B., (2016), Trening twórczości, Gdańsk: GWO.
  26. Owczarz M. (red) (2005). Poradnik edukatora. CODN Warszawa.
  27. Parczewska T. (2005), Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej uczniów klas I-III., Lublin, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
  28. Petty G. (2015). Nowoczesne nauczania. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców. Sopot. GWP.
  29. Sawiński J.P., (2016), Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji: poradnik dla nauczycieli i edukatorów, Warszawa, Difin.
  30. Siek-Piskozub, T. (2001) Uczyć się, bawiąc. Warszawa: PWN.
  31. Silberman M. (2005). Uczymy się uczyć. Gdańsk: GWP.
  32. Spitzer, M. (2007) Jak uczy się mózg. Warszawa: PWN.
  33. Swędrowska M., (2018), Nauka czytania i pisania przez gry i zabawy aktywizujące, Poznań, Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze.
  34. Taraszkiewicz M, Taraszkiewicz Z., (2019), Atlas efektywnego uczenia dla nauczycieli szkół podstawowych, Warszawa, Wiedza i Praktyka.
  35. Taraszkiewicz M., Redlisiak G., Bednarkowa W., Taraszkiewicz Z. (2009). Metody wspierania rozwoju ucznia. Warszawa: Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o.
  36. Wójcicka M. (2005), „Wybrane metody I techniki aktywizujące. Zastosowanie w procesie nauczania i uczenia się matematyki”, Warszawa. Wydawnictwo Fraszka.
  37. Wójcicka M., (2004),Wybrane metody i techniki aktywizujące : zastosowania w procesie nauczania i uczenia się matematyki., Warszawa, "Fraszka Edukacyjna”.
  38. Wójtowicz B. (2001), Scenariusze lekcji do geografii, Gdańsk.