Dyscyplina w klasie i nie tylko - literatura

  1. Ayllon T. (2000). Jak stosować gospodarkę żetonową i system punktowy. Gdańsk. SPOA.
  2.  Azrin N. H., Besalel V. B. (2000). Jak stosować praktykę pozytywną, autokorekcję i hiperkorekcję. Gdańsk. SPOA. 
  3. Bailey B. A. (2009). Łatwo kochać, trudno dyscyplinować. Poznań. Dom Wydawniczy REBIS. 
  4. Biała M. (2006). Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży. Warszawa. Fraszka Edukacyjna 
  5. Bloomquist M. L. (2011). Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi. Podręcznik dla rodziców i terapeutów. Kraków. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 
  6. Borba M. (2003). Koniec ze złym zachowaniem. 38 trudnych zachowań i sposoby,jak im zaradzić. Poznań. Dom Wydawniczy REBIS. 
  7. Bradley M. J. (2004). Tak, twój nastolatek jest szalony. Poznań. Dom Wydawniczy REBIS. 
  8. Bryńska A., Kołakowski A., Pisula A., Skotnicka M., Wolańczyk T. (2010). ADHD. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Sopot. GWP. 
  9. Całusińska M. , Malinowski W. (2012). Trening umiejętności wychowawczych. Sopot. GWP. 
  10. Crone D. A., Horner R. H., Hawken L. S., (2004). Przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w szkole. Warszawa. Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia. 
  11. Czachowska K. Małkowicz K. (2001). Spokojnie, to tylko życie. Poznań. Dom Wydawniczy REBIS. 
  12. Danielewska E. (red.) (2001). Granice wolności i przymusu w edukacji szkolnej. Kraków. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellośkiego. 
  13. Dix P. (2013). Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą. Warszawa. PWN. 
  14. Dix P. (2014). Jak oceniać postępy uczniów. Warszawa. PWN. 
  15. Dzierzgowska I. (2007). Jak uczyć metodami aktywnymi. Warszawa. Fraszka Edukacyjna. 
  16. Edwards C. H. (2008). Dyscyplina i kierowanie klasą. Warszawa. PWN. 
  17. Elliott J. Place M. (2000). Dzieci i młodzież w kłopocie. Poradnik nie tylko dla psychologów. Warszawa. WSiP. 
  18. Esveldt – Dawson K., Kazein A. E. (2000). Jak utrwalać wyuczone zachowanie. Gdańsk. SPOA. 
  19. Geldard K. (red.) (2010). Skuteczne interwencje w pracy z młodymi ludźmi z grup ryzyka. Warszawa. Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia. 
  20. Góralczyk E. (2006). Nauczycielem być …. Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów. Warszawa. Fraszka Edukacyjna. 
  21. Góralczyk E. (2006). Umowa z klasą. Warszawa. Fraszka Edukacyjna. 
  22. Hall R. V., Hall M. L. (2000). Jak stosować systematyczną uwagę i aprobatę. Gdańsk. SPOA. 
  23. Hall R.V., .Hall M. L. (2000). Jak stosować wzmocnienia. Gdańsk. SPOA. 
  24. Harmin M. (2008). Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki?. Warszawa. CEO. 
  25. Holler I. (2007). Porozumienie bez przemocy. Ćwiczenia. Warszawa. Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza. Hornby G., Hall E., Hall C.(2005). Nauczyciel wychowawca. Gdańsk. GWP. 
  26. Iwaszków I. (2003). Jak należy postępować z uczniem w sytuacji konfliktowej: poradnik dla nauczycieli. Wrocław. ATLA 2 
  27. Jankowski B. (2012). Sposoby na trudne zachowania uczniów: utrzymanie dyscypliny w klasie, kultura osobista uczniów, zawierania kontraktów szkolnych. Warszawa. Raabe. 
  28. Kamińska-Małek A., Oleśniewicz P. (2020). Edukacja jutra: zróżnicowane obszary rozwoju edukacji instytucjonalnej. Warszawa. Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej. 
  29. Kapalka G. M. (2012). Niegrzeczne dzieci. Sopot. GWP Sp. z o. o. 
  30. Karasowska A. (2009). Jak budować porozumienie i współpracę w szkole? Warszawa. Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia. 
  31. Karasowska A. (2009). Metoda budowania strategii w pracy z dzieckiem i klasą. Warszawa. Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia. 
  32. Kołakowski A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Gdańsk. GWP. 
  33. Kołakowski Artur (red.) (2013. Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. Sopot. GWP.
  34. Kołodziejczyk J. (2005). Dyscyplina w klasie. Kraków. NODN SOPHIA.
  35. Korzeniewska J. (2013). Kłopotliwe zachowania dzieci. Warszawa. Wydawnictwo RM. 
  36. Krasowska A. (2009). Jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania. Warszawa. Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia. 
  37. Lemańska-Lewandowska E. (2013). Nauczyciele a dyscyplina w klasie szkolnej: przekonania, strategie, kierunki zmian. Bydgoszcz. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. 
  38. MacKenzie R. J. (2019). Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie. Sopot. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 
  39. Mah R. (2008). Łatwe sposoby na trudne dziecko. Warszawa. Fraszka Edukacyjna. 
  40. Mc Kay M., Fanning P., Paleg K., Landis D. (2013). Kiedy twoja złość krzywdzi dziecko. Poradnik dla rodziców. Podkowa Leśna. Wydawnictwo MiND. 
  41. Nelsen J., Lott L., Glenn S., (2019). Pozytywna dyscyplina w klasie. Milanówek. Pozytywna Dyscyplina. 
  42. Nolting H.P. (2004). Jak zachować porządek w klasie? Gdańsk. GWP. 
  43. Paszkiewicz A. (2019). Trudne sytuacje w klasie szkolnej: identyfikacja, propozycje rozwiązań. Warszawa. Difin. 
  44. Pentecost D. (2005). Wychowywać dziecko z ADD i ADHD. Warszawa. Fraszka Edukacyjna. 
  45. Pfiffner L. J. (2004). Wszystko o ADHD. Poznań. Zysk i S-ka. 
  46. Phelan W. T. (2005). Skuteczna dyscyplina: dla dzieci w wieku 2-12 lat. Warszawa. Wydawnictwo K.E. Liber. 
  47. Pyżalski J. (2007). Nauczyciele – uczniowie: dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie. Kraków. Oficyna Wydawnicza Impuls. 
  48. Raymond M. Nakamura. (2011). Zdrowe kierowanie klasą: motywacja, komunikacja, dyscyplina. Warszawa. Wolters Kluwer Polska. 
  49. Ridley D. S., Walther B. (2005). Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności. Gdańsk. GWP. 
  50. Rockwell S. (2008). A co mi zrobisz? Od chaosu do współpracy w klasie. Warszawa.WSiP. 
  51. Rogers B. (2014). Naprawa zachowania. Warszawa. Fraszka Edukacyjna. 
  52. Rogers Bill (2005). Uczniowie w szkole. Rzecz o zachowaniu. Warszawa. Fraszka Edukacyjna.
  53. Rogers Bill (2009). Dyscyplina w szkole. Rzecz o zachowaniu: praktyczny przewodnik do skutecznego nauczania. Warszawa. Fraszka Edukacyjna. 
  54. Schaefer K. (2005). Jak przeżyć szkołę. Gdańsk. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 
  55. Silberman M. (2005). Uczymy się uczyć. Gdańsk. GWP. 
  56. Słupek K. (2010). Dyscyplina w klasie. Poradnik pedagogiczny. Kraków. Rubikon. 
  57. Sokołowska E. (2007). Jak postępować z agresywnym uczniem. Zmiana sposobu myślenia i postępowania. Warszawa. Fraszka Edukacyjna. 
  58. Striefel S. (2000). Jak uczyć przez modelowanie i imitację. Gdańsk. SPOA. 
  59. Sutton C. (2009). Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci. Warszawa. Fundacja SYNAPSIS. 
  60. Taraszkiewicz M., Redlisiak G., Bednarkowa W., Taraszkiewicz Z. (2009). Metody wspierania rozwoju ucznia. Warszawa. Wolters Kluwer Polska.