- Ayllon T. (2000). Jak stosować gospodarkę żetonową i system punktowy. Gdańsk. SPOA.
- Azrin N. H., Besalel V. B. (2000). Jak stosować praktykę pozytywną, autokorekcję i hiperkorekcję. Gdańsk. SPOA.
- Bailey B. A. (2009). Łatwo kochać, trudno dyscyplinować. Poznań. Dom Wydawniczy REBIS.
- Biała M. (2006). Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży. Warszawa. Fraszka Edukacyjna
- Bloomquist M. L. (2011). Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi. Podręcznik dla rodziców i terapeutów. Kraków. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Borba M. (2003). Koniec ze złym zachowaniem. 38 trudnych zachowań i sposoby,jak im zaradzić. Poznań. Dom Wydawniczy REBIS.
- Bradley M. J. (2004). Tak, twój nastolatek jest szalony. Poznań. Dom Wydawniczy REBIS.
- Bryńska A., Kołakowski A., Pisula A., Skotnicka M., Wolańczyk T. (2010). ADHD. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Sopot. GWP.
- Całusińska M. , Malinowski W. (2012). Trening umiejętności wychowawczych. Sopot. GWP.
- Crone D. A., Horner R. H., Hawken L. S., (2004). Przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w szkole. Warszawa. Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia.
- Czachowska K. Małkowicz K. (2001). Spokojnie, to tylko życie. Poznań. Dom Wydawniczy REBIS.
- Danielewska E. (red.) (2001). Granice wolności i przymusu w edukacji szkolnej. Kraków. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellośkiego.
- Dix P. (2013). Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą. Warszawa. PWN.
- Dix P. (2014). Jak oceniać postępy uczniów. Warszawa. PWN.
- Dzierzgowska I. (2007). Jak uczyć metodami aktywnymi. Warszawa. Fraszka Edukacyjna.
- Edwards C. H. (2008). Dyscyplina i kierowanie klasą. Warszawa. PWN.
- Elliott J. Place M. (2000). Dzieci i młodzież w kłopocie. Poradnik nie tylko dla psychologów. Warszawa. WSiP.
- Esveldt – Dawson K., Kazein A. E. (2000). Jak utrwalać wyuczone zachowanie. Gdańsk. SPOA.
- Geldard K. (red.) (2010). Skuteczne interwencje w pracy z młodymi ludźmi z grup ryzyka. Warszawa. Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia.
- Góralczyk E. (2006). Nauczycielem być …. Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów. Warszawa. Fraszka Edukacyjna.
- Góralczyk E. (2006). Umowa z klasą. Warszawa. Fraszka Edukacyjna.
- Hall R. V., Hall M. L. (2000). Jak stosować systematyczną uwagę i aprobatę. Gdańsk. SPOA.
- Hall R.V., .Hall M. L. (2000). Jak stosować wzmocnienia. Gdańsk. SPOA.
- Harmin M. (2008). Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki?. Warszawa. CEO.
- Holler I. (2007). Porozumienie bez przemocy. Ćwiczenia. Warszawa. Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza. Hornby G., Hall E., Hall C.(2005). Nauczyciel wychowawca. Gdańsk. GWP.
- Iwaszków I. (2003). Jak należy postępować z uczniem w sytuacji konfliktowej: poradnik dla nauczycieli. Wrocław. ATLA 2
- Jankowski B. (2012). Sposoby na trudne zachowania uczniów: utrzymanie dyscypliny w klasie, kultura osobista uczniów, zawierania kontraktów szkolnych. Warszawa. Raabe.
- Kamińska-Małek A., Oleśniewicz P. (2020). Edukacja jutra: zróżnicowane obszary rozwoju edukacji instytucjonalnej. Warszawa. Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej.
- Kapalka G. M. (2012). Niegrzeczne dzieci. Sopot. GWP Sp. z o. o.
- Karasowska A. (2009). Jak budować porozumienie i współpracę w szkole? Warszawa. Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia.
- Karasowska A. (2009). Metoda budowania strategii w pracy z dzieckiem i klasą. Warszawa. Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia.
- Kołakowski A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Gdańsk. GWP.
- Kołakowski Artur (red.) (2013. Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. Sopot. GWP.
- Kołodziejczyk J. (2005). Dyscyplina w klasie. Kraków. NODN SOPHIA.
- Korzeniewska J. (2013). Kłopotliwe zachowania dzieci. Warszawa. Wydawnictwo RM.
- Krasowska A. (2009). Jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania. Warszawa. Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia.
- Lemańska-Lewandowska E. (2013). Nauczyciele a dyscyplina w klasie szkolnej: przekonania, strategie, kierunki zmian. Bydgoszcz. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
- MacKenzie R. J. (2019). Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie. Sopot. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
- Mah R. (2008). Łatwe sposoby na trudne dziecko. Warszawa. Fraszka Edukacyjna.
- Mc Kay M., Fanning P., Paleg K., Landis D. (2013). Kiedy twoja złość krzywdzi dziecko. Poradnik dla rodziców. Podkowa Leśna. Wydawnictwo MiND.
- Nelsen J., Lott L., Glenn S., (2019). Pozytywna dyscyplina w klasie. Milanówek. Pozytywna Dyscyplina.
- Nolting H.P. (2004). Jak zachować porządek w klasie? Gdańsk. GWP.
- Paszkiewicz A. (2019). Trudne sytuacje w klasie szkolnej: identyfikacja, propozycje rozwiązań. Warszawa. Difin.
- Pentecost D. (2005). Wychowywać dziecko z ADD i ADHD. Warszawa. Fraszka Edukacyjna.
- Pfiffner L. J. (2004). Wszystko o ADHD. Poznań. Zysk i S-ka.
- Phelan W. T. (2005). Skuteczna dyscyplina: dla dzieci w wieku 2-12 lat. Warszawa. Wydawnictwo K.E. Liber.
- Pyżalski J. (2007). Nauczyciele – uczniowie: dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie. Kraków. Oficyna Wydawnicza Impuls.
- Raymond M. Nakamura. (2011). Zdrowe kierowanie klasą: motywacja, komunikacja, dyscyplina. Warszawa. Wolters Kluwer Polska.
- Ridley D. S., Walther B. (2005). Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności. Gdańsk. GWP.
- Rockwell S. (2008). A co mi zrobisz? Od chaosu do współpracy w klasie. Warszawa.WSiP.
- Rogers B. (2014). Naprawa zachowania. Warszawa. Fraszka Edukacyjna.
- Rogers Bill (2005). Uczniowie w szkole. Rzecz o zachowaniu. Warszawa. Fraszka Edukacyjna.
- Rogers Bill (2009). Dyscyplina w szkole. Rzecz o zachowaniu: praktyczny przewodnik do skutecznego nauczania. Warszawa. Fraszka Edukacyjna.
- Schaefer K. (2005). Jak przeżyć szkołę. Gdańsk. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
- Silberman M. (2005). Uczymy się uczyć. Gdańsk. GWP.
- Słupek K. (2010). Dyscyplina w klasie. Poradnik pedagogiczny. Kraków. Rubikon.
- Sokołowska E. (2007). Jak postępować z agresywnym uczniem. Zmiana sposobu myślenia i postępowania. Warszawa. Fraszka Edukacyjna.
- Striefel S. (2000). Jak uczyć przez modelowanie i imitację. Gdańsk. SPOA.
- Sutton C. (2009). Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci. Warszawa. Fundacja SYNAPSIS.
- Taraszkiewicz M., Redlisiak G., Bednarkowa W., Taraszkiewicz Z. (2009). Metody wspierania rozwoju ucznia. Warszawa. Wolters Kluwer Polska.
Blog poświęcony działalności świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Otwocku.
Dyscyplina w klasie i nie tylko - literatura
Subskrybuj:
Posty (Atom)